Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Переяслав-Хмельницьким міськрайонним судом Київської області для поліпшення діяльності, спрямованої на виконання Закону України «Про звернення громадян», з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян, двічі на рік проводиться узагальнення роботи зі зверненнями громадян.
Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться в суді з дотриманням вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» «Класифікатора звернень громадян», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 858 від 24.09.2008 року та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №348.
Діловодство за зверненнями громадян у Переяслав-Хмельницькому міськрайонному суді Київської області ведеться окремо від інших видів діловодства і покладено на помічника голови суду.
У разі надходження до суду звернень громадян, народних депутатів України усі пропозиції, заяви і скарги реєструються відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду за допомогою комп’ютерної програми документообігу загальних судів «Д-3» в день їх надходження та в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Кожна пропозиція, заява, скарга з усіма документами щодо її розгляду і вирішення вміщуються в обкладинку та зберігаються в наряді №2-01 (Звернення громадян за 2021 рік) до закінчення року, після чого передаються до архіву суду. Про наслідки вирішення пропозиції, заяви і скарги зазначається в вищезазначеному журналі.
З метою належної організації особистого прийому громадян в Переяслав-Хмельницькому міськрайонному суду Київської області затверджені графіки прийому громадян головою суду та керівником апарату суду. Графік прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді та на офіційному веб-сайті суду.
У зв’язку із запровадженням протиепідемічних заходів щодо поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, наказом від 22 грудня 2020 року №74 у Переяслав-Хмельницькому міськрайонному суді Київської області встановлено особливий режим роботи, згідно якого тимчасово припинено проведення особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду.
Наказом №63 від 21.12.2021 особливий режим роботи Переяслав-Хмельницького міськрайонного суду продовжено до 31 березня 2022 року.
При цьому тимчасове припинення особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду не позбавляє можливості громадян в повній мірі користуватись своїм правом передбаченим Законом України «Про звернення громадян».
Протягом 2021 року звернення громадян до Переяслав-Хмельницького міськрайонного суду Київської області надходили в електронній формі шляхом заповнення електронної форми, яка розміщена на офіційному веб-сайті суду та через скриньку поштової кореспонденції, розміщеної на посту служби судової охорони в приміщенні суду.
Заяви та скарги від громадян приймаються та реєструються канцелярією суду у день їх надходження. Після реєстрації вони передаються голові суду, який забезпечує своєчасний розгляд звернень, встановлює термін їх вирішення та дає конкретні вказівки виконавцям. Відповідно до резолюції голови суду старший секретар передає заяву або скаргу виконавцеві не пізніше, ніж на другий день. Старший секретар суду здійснює контроль за строками розгляду скарг та заяв. Відповідальність за термін виконання та якість підготовки документів покладається на виконавця.
Статистичні дані свідчать, що протягом 2021 року до Переяслав-Хмельницького міськрайонного суду Київської області надійшло 13 звернень громадян, звернень народних депутатів України не надходило.
У зверненні за заявою, що надійшла до суду 10 лютого 2021 року громадянка Марченко Наталія Миколаївна порушує питання щодо подання заяви про розірвання шлюбу.
У зверненні за заявою, що надійшла до суду 15 лютого 2021 року, юрисконсульт АТ КБ «ПРИВАТБАНК» Будьоний Віталій Сергійович порушує питання щодо розгляду заяв про видачу виконавчих документів та видачу відповідних виконавчих документів. Відповідно до статті 1 Закону України «Про звернення громадян» юрисконсульт АТ КБ «ПРИВАТБАНК» Будьоний Віталій Сергійович не є суб’єктом звернення.
У зверненні за заявою, що надійшла до суду 11 березня 2021 року, громадянка Кундеус Тетяна Володимирівна порушує питання щодо стягнення з Управління Пенсійного фонду недоотриманих коштів. Відповідно до статті 12 Закону України «Про звернення громадян» дія цього Закону не поширюється на вимоги викладені у вказаній заяві.
У зверненні за заявою, що надійшло до суду 16 березня 2021 року, громадянин Гладкий Володимир Дмитрович порушує питання щодо притягнення до відповідальності Дубика Юрія Івановича за договором найму житлового приміщення. Відповідно до статті 12 Закону України «Про звернення громадян» дія цього Закону не поширюється на вимоги викладені у вказаній заяві.
У зверненні за заявою, що надійшла до суду 24 березня 2021 року, громадянин Ергашев Алішер Гуламович порушує питання щодо вирішення цивільної справи про розірвання шлюбу без виклику відповідача.
У зверненні, що надійшла до суду 30 серпня 2021 року, громадянин Байхадамов Ю.Ю. порушує питання щодо прийому громадян слідчим суддею.
У зверненні, що надійшла до суду 20 вересня 2021 року, громадянка Семешкіна Ія Олегівна порушує питання щодо отримання копії рішення суду про розірвання шлюбу. Відповідно до статті 12 Закону України «Про звернення громадян» дія цього Закону не поширюється на вимоги викладені у вказаній заяві.
У зверненні за заявою, що надійшла до суду 29 вересня 2021 року, юрисконсульт АТ КБ «ПРИВАТБАНК» Будьоний Віталій Сергійович порушує питання щодо розгляду заяви про видачу виконавчих документів в паперовій формі. Відповідно до статті 1 Закону України «Про звернення громадян» юрисконсульт АТ КБ «ПРИВАТБАНК» Будьоний Віталій Сергійович не є суб’єктом звернення.
У зверненні за скаргою, що надійшла до суду 01 жовтня 2021 року, громадянка Довгалюк Тетяна Михайлівна порушує питання щодо перевищення своїх посадових обов’язків помічником судді Свояка Д.В.
У повторному зверненні за скаргою, що надійшла до суду 04 жовтня 2021 року, громадянка Довгалюк Тетяна Михайлівна порушує питання щодо перевищення своїх посадових обов’язків помічником судді Свояка Д.В. Розгляд звернення припинено відповідно до вимог статті 8 Закону України «Про звернення громадян».
У зверненні за скаргою, що надійшла до суду 04 жовтня 2021 року, громадянка Довгалюк Тетяна Михайлівна порушує питання щодо перевищення службових повноважень та порушення правил поведінки працівника суду секретарем судових засідань.
У зверненні за заявою, що надійшла до суду 09 листопада 2021 року, громадянка Калініченко Любов Олександрівни порушує питання щодо переліку документів, які необхідно подати для розірвання шлюбу. Відповідно до статті 12 Закону України «Про звернення громадян» дія цього Закону не поширюється на вимоги викладені у вказаній заяві.
У зверненні за заявою, що надійшла до суду 18 листопада 2021 року, громадянин Лихоліт Віталій Дмитрович порушує питання щодо надання інформації про наявність ухвали про дозвіл на обшук.
13 звернень громадян, які надійшли до Переяслав-Хмельницького міськрайонного суду Київської області у звітному періоді, розглянуті в строки передбаченні чинним законодавством та про результати їх розгляду повідомлено заявників.
Аналіз роботи з питань розгляду звернень громадян, що надійшли до Переяслав-Хмельницького міськрайонного суду Київської області протягом 2021 року свідчить про те, що до суду продовжують надходити заяви, на які не поширюється дія Закону України «Про звернення громадян». Протягом 2020 року таких заяв надійшло до суду 8, протягом 2021 року-6. Основною причиною таких звернень, є правова необізнаність громадян та учасників судового процесу.
Проте, Переяслав-Хмельницьким міськрайонним судом постійно вживаються заходи спрямовані на покращення доступу громадян до правової інформації та зменшення кількості письмових звернень, що надходять до суду, а саме:
- перегляд та оновлення розділу «Новини» на веб-сайті суду, де в тому числі, пресслужбою суду розміщено роз’яснення про те, що дія Закону «Про звернення громадян» не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінальним процесуальним, цивільним процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, законами України «Про судоустрій і статус суддів» та «Про доступ до судових рішень», Кодексом адміністративного судочинства України, законами України «Про запобігання корупції», «Про виконавче провадження»;
- перегляд та оновлення розділу «Інформація для громадян» на веб-сайті суду;
- розповсюдження інформації завдяки роботі функціоналу «Список справ, призначених до розгляду»;
- перегляд та оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду із зразками документів та корисною інформацією для громадян.
Враховуючи вищевикладене, робота з розгляду звернень громадян у Переяслав-Хмельницькому міськрайонному суді Київської області ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам, проводиться аналітична робота.